tisdag 30 april 2013

Själsfränder

Jag har lärt mig en sak till den här veckan, att jag klarar av plötsliga ilandsproblem utan att bryta ihop. Att det finns viktigare saker än matriella ! Även om det underlättar med fungerande el och vatten när man ska vara 7 personer en hel helg i en stuga på en ö. Men det viktigaste är att det blir av, att vi mammor som träffats genom just bloggandet får ses igen och ventilera och må gott utan måsten. Alla kämpar på i vardagen på sitt sätt med sina med och motgångar. Men alla har det så pass tufft att lite sånt strul inte ställer till det,  det blev lite mer planering bara för min del men det är det värt flera gånger om. Och har vi tur hinner lite lösa sig innan !
Det är nåt magiskt med människor som vet, känner med, och förstår vad man menar. Behöver inte förklara så mycket utan det känns igen. När vi sågs första gången kändes det som vi redan kände varandra, mycket för att man följt bloggarna men mest för att det finns nåt som förenar. Och så är det nog i mycket i livet när man har saker gemensamt. Men det här är mer som själsfränder, ett annat djup.
Vi kommer skratta och prata så vi får skavsår i öronen gissar jag, och jag längtar till fredag !!

Tog en promenad i morse med en tjej som ska med som bor nära mig, och inte ens vi som bor i samma kvarter hinner ses så ofta men desto trevligare när vi gör det !

Idag Valborg, vi håller oss hemma och äter lite gott jag och tjejerna. Mannen jobbar sent. Men imorgon lediga, känns skönt.
Tösen kommer strax hem, får se vad som orkas med idag.
Trevlig helg alla fina, kramar

5 kommentarer:

Nina sa...

Men SOM jag längtar! :)
Kramar!
Nina

Bellan sa...

<3 <3 <3 Kram! <3 <3 <3

Ann sa...

Härligt att du skall träffa dina blogg vänner igen..det finns en samhörighet då man lever liknande liv som varandra.Ingen annan förstår så bra som dem.Ha en bra ledighet!Kramar från Åland.

Anonym sa...

Himmelen håller på att rinna ut säger den elake...

Nina sa...

Tadadidamdidoo!
Ses imorrn, trallallalaaaa!
Kram Nina!

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...